En omvälvande transformation av betalsverige – där du behövs!
Bankgirot söker nu en Service Manager inom infrastruktur till en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik ställning på Sveriges betalmarknad som nu genomgår den största transformationen i modern tid. Vår IT-organisation är i en tillväxtfas för att utveckla framtidssäkrade lösningar som följer internationell standard och regelverk. Samtidigt ser vi till att det nuvarande betalsystemet fungerar säkert och stabilt – varje dag.
Arbetet med att utveckla framtidens betalinfrastruktur är i full gång och vi behöver dig som vill vara en del av resan. Som Service Manager kommer du att spela en viktig roll i uppdraget att säkerställa framtidens betalinfrastruktur på ett teknikbolag där vi har ett stort hjärta för uppdraget – och varandra.
I rollen som Service Manager inom infrastruktur på Bankgirot ansvarar du för att säkerställa en stabil och samordnad leverans av IT-tjänster inom områdena Midrange, Mainframe och Nätverk. Du blir en del av SIAM-organisationen (Service Integration and Management), där du säkerställer att tjänsterna uppfyller verksamhetens behov.
Du kommer spela en viktig roll för att etablera de mest robusta och säkra lösningarna i uppbygganden av en ny och modern driftsmiljö. Bankgirot har en unik ställning och är en nyckelaktör i Sveriges betalinfrastruktur gällande clearing och settlement.
Vi söker dig som har ett stort självledarskap och som tar ägarskap för dina frågor. Du är en god kommunikatör med förmåga att möta olika intressenter på olika nivåer, både internt och externt.
Du är lyhörd, duktig på att bygga relationer och skapar förtroende. Du är inkännande och har ett strategiskt förhållningssätt. Vidare är du positiv, drivande och kan prioritera och planera ditt arbete väl.
Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Du är med och driver spännande satsningar där vi stärker vår operativa förmåga ytterligare och använder den senaste tekniken.
På Bankgirot känner du dig snabbt välkommen in i gemenskapen. Här hjälps vi gärna åt, ger varandra beröm och tar hand om varandra. Om vi mår bra och har balans i livet kan vi också leverera med kvalitet. Därför satsar Bankgirot mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer på www.bankgirot.se
Relocasa är världens snabbast växande tjänst för bostadsbyten. Tjänsten, som i 20 år varit svenskarnas självklara val för byten av hyresrätter via lägenhetsbyte.se, har snabbt etablerat sig som störst aktör i Tyskland och Nederländerna. Efter en lyckad lansering i Europa väntar nya marknader. För att understödja denna globala expansion ska produkten vidareutvecklas, förfinas och anpassas för att tillgodose internationella användare, regelverk och kulturer. Du kan bli en viktig del i den framgångsresan.
Lägenhetsbyte söker en Data Scientist som vill spela en central roll i verksamheten, någon som vill äga hela cykeln – från data engineering och modellutveckling, till analys och rapportering. I den här kontexten får du möjlighet att riva upp och omkasta, hitta nya vinklar och ta fram värdefulla insikter, presentera idéer och snabbt sätta dem till verket.
Denna roll är för dig som tycker om att ta initiativ och inte vill bli tillbakahållen av satta ramar, för dig som är hungrig på mer, ivrig att sätta din stämpel och ta ett framgångsrikt scaleup-bolag ännu längre.
I korthet kommer du:
Du får vara med att driva en global expansion i ett framgångsrikt produktbolag, på en arbetsplats med framåtanda, där dina kunskaper värderas högt. Relocasa befinner sig i en spännande fas och du får en nyckelroll i bolagets utveckling. Här ges stort utrymme att jobba kreativt och bygga en produkt som gör nytta för tusentals människor. På Relocasa hjälper du privatpersoner lyckas med sina bostadsbyten på marknader med bostadsbrist.
Vi söker nu fler utvecklare till Frenda’s växande utvecklingsteam!
Frenda är ett svenskt produktbolag som utvecklar och levererar en heltäckande molnbaserad SaaS-lösning inom MedTech. Plattformen erbjuder en allt-i-ett lösning bestående av journalsystem, röntgen/bildbehandling samt lagring & säkerhetskopiering mot dentalbranschen.
Produkten är mycket uppskattad och är idag marknadsledande i Sverige. Med trygg investering, lönsamhet och en växande skara kunder är Frenda i en spännande fas för en fortsatt nationell, samt internationell expansion. Därmed söker de nu fler utvecklare till tech-teamet som kommer att vara med och skala upp och anpassa plattformen mot nya kunder och marknader.
“Framtidens lösningar till en viktigt bransch inom MedTech”
Som utvecklare hos Frenda blir du en viktig del av deras tvärfunktionella team. Du får möjlighet att jobba över hela stacken och påverka utvecklingsarbetet från idé till implementation; från arkitektur, infra, kod, test till deployment. Målet är att ständigt vässa och anpassa Frenda plattformen, utveckla helt nya delar av produkten och tillsammans med teamet skapa skapa robust och skalbar kod som uppfyller våra kunders behov och effektiviserar tandvården.
Du behöver inte ha tidigare erfarenhet från MedTech, men du bör vara lyhörd och intresserad av att förstå Frendas kunder och deras behov.
Dagliga aktiviteter:
Frenda jobbar i en hybrid-setup med möjlighet till flexibilitet att jobba från hemmet och kontoret.
Vi söker dig som är genuint intresserad av systemutveckling och har tidigare erfarenhet av att arbeta med C# .NET. Du trivs med att leverera som ett team, är nyfiken och ödmjuk som person.
För att lyckas i rollen har du god erfarenhet av:
Fördel om du har erfarenhet av:
Frenda AB startades 2017 och består nu av omkring 55 medarbetare med huvudkontor i centrala Stockholm. Kulturen präglas av en familjär och öppen atmosfär med snabba beslutsprocesser. Hos Frenda värdesätter de gemenskap och kontinuerlig utveckling, de satsar på sina medarbetare och skapar möjligheter för var och en att växa och utvecklas inom bolaget.
Mer om erbjudandet
Relocasa är världens snabbast växande tjänst för bostadsbyten. Tjänsten, som i 20 år varit svenskarnas självklara val för byten av hyresrätter via lägenhetsbyte.se, har snabbt etablerat sig som störst aktör i Tyskland och Nederländerna. Efter en lyckad lansering i Europa väntar nya marknader. För att understödja denna globala expansion ska produkten vidareutvecklas, förfinas och anpassas för att tillgodose internationella användare, regelverk och kulturer. Du kan bli en viktig del i den framgångsresan.
För dig som vill vara drivande i plattformens tekniska framtid.
Lägenhetsbyte söker en Fullstack-utvecklare som inte bara vill bygga en stabil produkt, utan aktivt bidra med egna idér, testa nya vägar och vara en drivande faktor i utvecklingen av plattformen. Som den nya seniora utvecklaren på Relocasa får du stor frihet och tillit, där din kunskap värderas högt i konversationen kring bolagets tekniska framtid. Du kommer jobba med hela produktens livscykel och löpande addera nya funktioner, optimera den tekniska arkitekturen genom iterationer och A/B tester, inklusive göra produktanpassningar för att tillgodose lokal efterfrågan på internationella marknader.
Denna roll är för dig som tycker om att ta initiativ och inte vill bli tillbakahållen av satta ramar, för dig som är hungrig på mer, ivrig att sätta din stämpel och ta ett framgångsrikt scaleup-bolag ännu längre.
Vi söker någon som vill ta ägandeskap över hela utvecklingsprocessen, som brinner för utveckling och tekniska utmaningar. Förmodligen har du erfarenhet av scale-up’s och mindre produktbolag och är van vid att ta stort ansvar och jobba kreativt för att driva en produkt framåt. I korthet ser vi gärna att du har gedigen erfarenhet av:
Du får vara med att driva en global expansion i ett framgångsrikt produktbolag, på en arbetsplats med framåtanda, där dina kunskaper värderas högt. Relocasa befinner sig i en spännande fas och du får en nyckelroll i bolagets utveckling. Här ges stort utrymme att jobba kreativt och bygga en produkt som gör nytta för tusentals människor. På Relocasa hjälper du privatpersoner lyckas med sina bostadsbyten på marknader med bostadsbrist.
Vår kund, en framstående aktör inom e-handel(FMCG), söker nu en strategisk och driven CTO. I denna centrala roll ansvarar du för att forma företagets tekniska roadmap och säkra att tekniken främjar affärsmål och tar kundupplevelsen till nya höjder. Som CTO arbetar du tätt med dina kollegor i ledningsgruppen för att säkerställa att tekniska satsningar stödjer både dagens behov och framtidens tillväxt.
Vi söker dig som brinner för innovation inom e-commerce och har en naturlig förmåga att identifiera och utforska teknologiska möjligheter som driver affären framåt. Är detta du?
Relocasa är världens snabbast växande tjänst för bostadsbyten. Tjänsten, som i 20 år varit svenskarnas självklara val för byten av hyresrätter via lägenhetsbyte.se, har snabbt etablerat sig som störst aktör i Tyskland och Nederländerna. Efter en lyckad lansering i Europa väntar nya marknader. För att understödja denna globala expansion ska produkten vidareutvecklas, förfinas och anpassas för att tillgodose internationella användare, regelverk och kulturer. Du kan bli en viktig del i den framgångsresan.
Relocasa söker en Product Designer som vill äga kundresan från start till mål. Du kommer ansvara för att driva design- och produktutvecklingen utifrån data, kundinsikter och olika marknaders behov. Du förväntas riva upp och omkasta, hitta nya vinklar och ta fram värdefulla insikter, presentera idéer och snabbt sätta dem till verket – en mycket kreativ roll där du får påverka kärnprodukten under en global expansion.
Denna roll är för dig som tycker om att ta initiativ och inte vill bli tillbakahållen av satta ramar, för dig som är hungrig på mer, ivrig att sätta din stämpel och ta ett framgångsrikt scaleup-bolag ännu längre.
I korthet kommer du:
för dig som är ivrig att sätta din stämpel och ta ett framgångsrikt scaleup-bolag ännu längre.
Vi söker en erfaren och senior Product Designer som är van vid att jobba med helheten av en produkt eller tjänst. Du trivs med att varva övergripande strategiskt arbete med att etablera starkare förståelse för användarna och iterera fram bättre upplevelser genom nära samarbete med övriga teamet. Vi söker dig som vill sätta dig in i affären, därtill hur produkten ska effektiviseras för att göra kundresan så optimerad som möjligt. Du är van vid att arbeta självständigt, ta initiativ, föreslå förbättringar och driva förändringar.
Du får vara med att driva en global expansion i ett framgångsrikt produktbolag, på en arbetsplats med framåtanda, där dina kunskaper värderas högt. Relocasa befinner sig i en spännande fas och du får en nyckelroll i bolagets utveckling. Här ges stort utrymme att jobba kreativt och bygga en produkt som gör nytta för tusentals människor. På Relocasa hjälper du privatpersoner lyckas med sina bostadsbyten på marknader med bostadsbrist.
Want to join the growth-journey for a leading HR-tech company? Together with Simployer we are now looking for a Head of Product for their new HRM solution.
Simployer recently acquired AlexisHR, a leading HR platform founded in Sweden, that is transforming how small and medium enterprises manage their people processes. Combining AlexisHR with the existing suite of offerings from the Simployer group, such as &frankly and Simployer Expert, allows them to offer a modern AI-empowered HR system backed by a robust and experienced team. The aim: to create a unicorn in the HR tech space.
As Head of Product, you’ll have the unique opportunity to define, drive, and elevate Simployer’s HRM product strategy and vision.
Simployer is a “people first” company. They offer a unique combination of high-value and people-centric products, services and expertise. Simployer’s simplifying solutions are the preferred choice of more than 15,000 customers and 1,2 million users in Northern Europe. For almost four decades, they have helped their customers unleash the full potential in people, the core asset of any company. Managers who want to lead better – by inspiring, engaging and developing their employees – choose Simployer’s solutions. They are on an exciting journey where they will continue to grow their company into new markets in Northern Europe.
Customer First is a leading company in contact center software, on a mission to revolutionize customer interactions with the power of AI. Customer First was founded in 2015 and has since then been using AI to create a hypermodern platform, and now they are in an exciting growth phase, challenging the current state of customer experiences. To be a part of Customer First means you will be a part of this growth and your idea could start a revolution.
The team at Customer First is looking heavily into new exciting technologies, to optimize processes, enhance customer engagement, and deliver exceptional service. Building smooth and more unified customer journeys is key and this is exactly what customers have been waiting for. They are a very skilled team that works closely with their customers to optimize their platform.
Do you want to be a part of a revolutionizing journey with the customer experience in the center? Then join Customer First and be part of building something new!
As a DevOps Engineer you’ll drive efforts to optimize cloud infrastructure environments and automate CI/CD pipelines. They place significant responsibility on your ability to be self-driven, make independent decisions, and understand the needs and perspectives of the end customers. You will also work on building long-term customer relationships, driving the entire application lifecycle, and continuously improving our solutions.
Their infrastructure is built with K8S, Docker, AWX, Python, Go, Prometheus, Grafana, ArgoCD, GitHub Actions, Jenkins and CircleCI.
Customer First is a leading company in contact center software, on a mission to revolutionize customer interactions with the power of AI. Customer First was founded in 2015 and has since then been using AI to create a hypermodern platform, and now they are in an exciting growth phase, challenging the current state of customer experiences. To be a part of Customer First means you will be a part of this growth and your idea could start a revolution.
The team at Customer First is looking heavily into new exciting technologies, to optimize processes, enhance customer engagement, and deliver exceptional service. Building smooth and more unified customer journeys is key and this is exactly what customers have been waiting for. They are a very skilled team that works closely with their customers to optimize their platform.
Do you want to be a part of a revolutionizing journey with the customer experience in the center? Then join Customer First and be part of building something new!
As a Backend Developer, your primary focus will be developing SaaS solutions for their clients. They value quality and consider the needs of both customers and end-users when creating applications they depend on. Since you are a part of the core team, everything you do will have a big impact for the platform and for the users. Therefore, you will have a high level of responsibility, so it’s important that you are self-driven, capable of making independent decisions, and understand how end-users think. You will be a part of the core team and will collaborate closely with our team, product owners, and QA to optimize and refine our processes. Additionally, you’ll be encouraged to leverage AI tools to enhance productivity and efficiency.
Getswish befinner sig i en spännande tillväxtfas och fortsätter att insourca deras utveckling av Swish. Just nu söker de grymma backendutvecklare till sina team i Stockholm och Östersund, där fokus ligger på att leverera tjänster med hög driftsäkerhet och tillförlitlighet. På Swish värdesätter de både sina kollegor och den teknik de skapar, de är stolta över att kunna bidra till en enklare vardag och vara förstahandsvalet för vardagsbetalningar. Om du letar efter tekniska utmaningar och en dynamisk arbetsmiljö, är det här din chans att bli en del av ett fantastiskt utvecklingsteam och bidra till framtidens Swish-upplevelse!
Du kommer tillhöra ett team som utvecklar, underhåller och ansvarar för driften av Swish. De söker en lagspelare som tar egna initiativ och kontinuerligt tar ägarskap över de lösningar man skapar. Här värdesätter de god design och tror på att monitorering av deras applikationer ger de insikter i hur de ska prioritera utvecklingen.
Eftersom Swish har höga krav på både ny och befintlig funktionalitet, prestanda och tillförlitlighet, kommer du dagligen att ställas inför spännande tekniska utmaningar. Tillsammans med ditt team och övriga i organisationen kommer du att arbeta fram smarta och hållbara lösningar.
Deras Tech-organisation har byggts upp över tid och de ser fram emot att du är med och bidrar, både med tekniska idéer och hur de kan arbeta ännu bättre tillsammans!
Tjänsten inbegriper beredskapsarbete.
… och andra, allt eftersom vi kontinuerligt moderniserar vår teknikstack.
För oss är personlig lämplighet avgörande vid rekrytering – vi anser att rätt attityd är viktigare än att ett CV helt stämmer överens med våra krav. Var vänlig notera att vi bara söker kandidater för anställning, kontakter gällande konsultuppdrag undanbedes.
Vi ser fram emot din ansökan!