Om Bankgirot

En omvälvande transformation av betalsverige – där du behövs!

Bankgirot söker nu en Service Manager inom infrastruktur till en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik ställning på Sveriges betalmarknad som nu genomgår den största transformationen i modern tid. Vår IT-organisation är i en tillväxtfas för att utveckla framtidssäkrade lösningar som följer internationell standard och regelverk. Samtidigt ser vi till att det nuvarande betalsystemet fungerar säkert och stabilt – varje dag.

Arbetet med att utveckla framtidens betalinfrastruktur är i full gång och vi behöver dig som vill vara en del av resan. Som Service Manager kommer du att spela en viktig roll i uppdraget att säkerställa framtidens betalinfrastruktur på ett teknikbolag där vi har ett stort hjärta för uppdraget – och varandra.

Om rollen

I rollen som Service Manager inom infrastruktur på Bankgirot ansvarar du för att säkerställa en stabil och samordnad leverans av IT-tjänster inom områdena Midrange, Mainframe och Nätverk. Du blir en del av SIAM-organisationen (Service Integration and Management), där du säkerställer att tjänsterna uppfyller verksamhetens behov.

Du kommer spela en viktig roll för att etablera de mest robusta och säkra lösningarna i uppbygganden av en ny och modern driftsmiljö. Bankgirot har en unik ställning och är en nyckelaktör i Sveriges betalinfrastruktur gällande clearing och settlement.

I rollen kommer du att:

  • Säkerställa kontinuerlig utveckling och förbättring av tjänster enligt Bankgirots strategi och myndigheternas krav.
  • Ansvara för livscykelhantering och säkerställande av säkerhetskrav för tjänsterna.
  • Ta tekniska beslut, inklusive val av plattformar, verktyg och metoder.
  • Samarbeta tätt med Solution Manager.
  • Ansvara för budget och kravställning för tjänsteområdena.
  • Följ upp SLA/KPI och tekniska lösningar med leverantörer och kunder.
  • Ansvara för intern rapportering och riskhantering inom tjänsteområdena.
  • Leda samverkan för förvaltning av tjänsteleveransen med leverantörer och verksamheten.
  • Säkerställa att alla parter är informerade om tjänsternas status och utveckling.

Om dig

Vi söker dig som har ett stort självledarskap och som tar ägarskap för dina frågor. Du är en god kommunikatör med förmåga att möta olika intressenter på olika nivåer, både internt och externt.

Du är lyhörd, duktig på att bygga relationer och skapar förtroende. Du är inkännande och har ett strategiskt förhållningssätt. Vidare är du positiv, drivande och kan prioritera och planera ditt arbete väl.

Du har:

  • Bred erfarenhet av att bygga tjänstebaserad IT-leverans i en hybridmodell, med god insikt i förvaltning av IT-tjänster.
  • Erfarenhet av IT-leveranser baserat på ITIL.
  • Praktisk erfarenhet av att hantera och underhålla IT-infrastruktur, nätverk och kommunikationsprotokoll. 
  • Erfarenhet av budgetering och prognostisering.
  • Tidigare erfarenhet av att tillämpa styrande regelverk för finansiella aktörer.
  • Relevant utbildning.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Ett utvecklande arbete med bra förmåner

Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Du är med och driver spännande satsningar där vi stärker vår operativa förmåga ytterligare och använder den senaste tekniken.

På Bankgirot känner du dig snabbt välkommen in i gemenskapen. Här hjälps vi gärna åt, ger varandra beröm och tar hand om varandra. Om vi mår bra och har balans i livet kan vi också leverera med kvalitet. Därför satsar Bankgirot mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer på www.bankgirot.se

Relocasa är världens snabbast växande tjänst för bostadsbyten. Tjänsten, som i 20 år varit svenskarnas självklara val för byten av hyresrätter via lägenhetsbyte.se, har snabbt etablerat sig som störst aktör i Tyskland och Nederländerna. Efter en lyckad lansering i Europa väntar nya marknader. För att understödja denna globala expansion ska produkten vidareutvecklas, förfinas och anpassas för att tillgodose internationella användare, regelverk och kulturer. Du kan bli en viktig del i den framgångsresan.

Rollen

Lägenhetsbyte söker en Data Scientist som vill spela en central roll i verksamheten, någon som vill äga hela cykeln – från data engineering och modellutveckling, till analys och rapportering. I den här kontexten får du möjlighet att riva upp och omkasta, hitta nya vinklar och ta fram värdefulla insikter, presentera idéer och snabbt sätta dem till verket. 

Denna roll är för dig som tycker om att ta initiativ och inte vill bli tillbakahållen av satta ramar, för dig som är hungrig på mer, ivrig att sätta din stämpel och ta ett framgångsrikt scaleup-bolag ännu längre. 

I korthet kommer du:

  • Strukturera och analysera stora datamängder med utgångspunkt i affärsmodell och kundflöde för att generera insikter som driver affärsbeslut och produktutveckling. 
  • Segmentering och modellering av data, samt utföra A/B-testning för att identifiera optimeringsmöjligheter.
  • Arbeta nära produktchefer, utvecklingsteam och övriga intressenter för att säkerställa att datalösningar harmoniserar med produktvisionen.
  • Anpassa data från olika internationella marknader, kulturer och användarbehov.

Kvalifikationer

  • Gedigen erfarenhet som Data Scientist eller liknande roll, gärna i en scale-up-miljö och produktbolag.
  • Erfarenhet av att jobba med data i hela cykeln för att generera bättre beslutsfattande i en snabbrörlig organisation.
  • Expertis inom analysverktyg och programmeringsspråk som Python samt databasteknik som exempelvis SQL, NoSQL eller molnlösningar (t.ex. AWS, Google Cloud, eller liknande).
  • Förståelse för hur data behöver struktureras för att vara lättillgänglig och meningsfull för stakeholders.
  • Praktiskt erfarenhet av att bygga och använda maskininlärningsmodeller för prediktiv analys och segmentering. 
  • Förmåga att arbeta självständigt och ta ägandeskap över projekt från start till mål i en agil miljö.
  • Stark kommunikationsförmåga, både när det gäller att presentera idéer och att samarbeta med andra teammedlemmar och intressenter.
  • Erfarenhet eller intresse av att anpassa produkter för internationella marknader är meriterande.

Så, vad erbjuder Relocasa?

Du får vara med att driva en global expansion i ett framgångsrikt produktbolag, på en arbetsplats med framåtanda, där dina kunskaper värderas högt. Relocasa befinner sig i en spännande fas och du får en nyckelroll i bolagets utveckling. Här ges stort utrymme att jobba kreativt och bygga en produkt som gör nytta för tusentals människor. På Relocasa hjälper du privatpersoner lyckas med sina bostadsbyten på marknader med bostadsbrist.

Vi söker nu fler utvecklare till Frenda’s växande utvecklingsteam!

Frenda är ett svenskt produktbolag som utvecklar och levererar en heltäckande molnbaserad SaaS-lösning inom MedTech. Plattformen erbjuder en allt-i-ett lösning bestående av journalsystem, röntgen/bildbehandling samt lagring & säkerhetskopiering mot dentalbranschen.

Produkten är mycket uppskattad och är idag marknadsledande i Sverige. Med trygg investering, lönsamhet och en växande skara kunder är Frenda i en spännande fas för en fortsatt nationell, samt internationell expansion. Därmed söker de nu fler utvecklare till tech-teamet som kommer att vara med och skala upp och anpassa plattformen mot nya kunder och marknader.

“Framtidens lösningar till en viktigt bransch inom MedTech”

Om Rollen

Som utvecklare hos Frenda blir du en viktig del av deras tvärfunktionella team. Du får möjlighet att jobba över hela stacken och påverka utvecklingsarbetet från idé till implementation; från arkitektur, infra, kod, test till deployment. Målet är att ständigt vässa och anpassa Frenda plattformen, utveckla helt nya delar av produkten och tillsammans med teamet skapa skapa robust och skalbar kod som uppfyller våra kunders behov och effektiviserar tandvården.

Du behöver inte ha tidigare erfarenhet från MedTech, men du bör vara lyhörd och intresserad av att förstå Frendas kunder och deras behov.

Dagliga aktiviteter:

  • Utveckla: Själv och tillsammans och i form av par-programmering
  • Säkerställa kvalitet: Genom kodgranskning och testning av mjukvaran
  • Samarbeta: Delta aktivt i stand-ups och andra ceremonier för att dela kunskap och se till att vi levererar som ett lag

Frenda jobbar i en hybrid-setup med möjlighet till flexibilitet att jobba från hemmet och kontoret.

Om dig

Vi söker dig som är genuint intresserad av systemutveckling och har tidigare erfarenhet av att arbeta med C# .NET. Du trivs med att leverera som ett team, är nyfiken och ödmjuk som person. 

För att lyckas i rollen har du god erfarenhet av:

  • Mjukvaruutveckling i C# .NET
  • SQL, REST & Entity Framework
  • Mikrotjänster
  • Agilt arbetssätt

Fördel om du har erfarenhet av:

  • Fullstack-utveckling
  • Next.js, WPF eller gRPC
  • CI/CD, Azure DevOps eller Octopus Deploy
  • Kubernetes / Docker Swarm

Mer om Frenda

Frenda AB startades 2017 och består nu av omkring 55 medarbetare med huvudkontor i centrala Stockholm. Kulturen präglas av en familjär och öppen atmosfär med snabba beslutsprocesser. Hos Frenda värdesätter de gemenskap och kontinuerlig utveckling, de satsar på sina medarbetare och skapar möjligheter för var och en att växa och utvecklas inom bolaget.

Mer om erbjudandet

  • Ta del av en spännande expansionsresa
  • Flexibel arbetstid samt möjlighet till hybridarbete
  • Schyssta förmåner, såsom generös friskvård, tjänstepension, sjukförsäkring och rabatterad lunch 
  • Möjlighet till kontinuerlig utveckling och samarbete med människor från flera olika bakgrunder

Relocasa är världens snabbast växande tjänst för bostadsbyten. Tjänsten, som i 20 år varit svenskarnas självklara val för byten av hyresrätter via lägenhetsbyte.se, har snabbt etablerat sig som störst aktör i Tyskland och Nederländerna. Efter en lyckad lansering i Europa väntar nya marknader. För att understödja denna globala expansion ska produkten vidareutvecklas, förfinas och anpassas för att tillgodose internationella användare, regelverk och kulturer. Du kan bli en viktig del i den framgångsresan.

För dig som vill vara drivande i plattformens tekniska framtid. 

Rollen

Lägenhetsbyte söker en Fullstack-utvecklare som inte bara vill bygga en stabil produkt, utan aktivt bidra med egna idér, testa nya vägar och vara en drivande faktor i utvecklingen av plattformen. Som den nya seniora utvecklaren på Relocasa får du stor frihet och tillit, där din kunskap värderas högt i konversationen kring bolagets tekniska framtid. Du kommer jobba med hela produktens livscykel och löpande addera nya funktioner, optimera den tekniska arkitekturen genom iterationer och A/B tester, inklusive göra produktanpassningar för att tillgodose lokal efterfrågan på internationella marknader.

Denna roll är för dig som tycker om att ta initiativ och inte vill bli tillbakahållen av satta ramar, för dig som är hungrig på mer, ivrig att sätta din stämpel och ta ett framgångsrikt scaleup-bolag ännu längre. 

Kvalifikationer

Vi söker någon som vill ta ägandeskap över hela utvecklingsprocessen, som brinner för utveckling och tekniska utmaningar. Förmodligen har du erfarenhet av scale-up’s och mindre produktbolag och är van vid att ta stort ansvar och jobba kreativt för att driva en produkt framåt. I korthet ser vi gärna att du har gedigen erfarenhet av:

  • Ägandeskap över hela utvecklingsprocessen av en produkt
  • Självgående identifiera problem och hitta lösningar
  • Optimera prestanda och förfina övergripande teknisk arkitektur
  • Utföra A/B-tester
  • Moderna Javascript-ramverk, som Vue och React
  • Utveckling i C#, .NET och Node.js
  • MSSQL, MySQL och DynamoDB
  • Docker, microtjänster i AWS, versionshantering i GitHub och CI/CD med TeamCity eller liknande verktyg.
  • Förståelse för säker kodning och säkerhetsprinciper och erfarenhet av att implementera och upprätthålla säkerhetsstandarder i applikationer. 

Så, vad erbjuder Relocasa?

Du får vara med att driva en global expansion i ett framgångsrikt produktbolag, på en arbetsplats med framåtanda, där dina kunskaper värderas högt. Relocasa befinner sig i en spännande fas och du får en nyckelroll i bolagets utveckling. Här ges stort utrymme att jobba kreativt och bygga en produkt som gör nytta för tusentals människor. På Relocasa hjälper du privatpersoner lyckas med sina bostadsbyten på marknader med bostadsbrist.

Vår kund, en framstående aktör inom e-handel(FMCG), söker nu en strategisk och driven CTO. I denna centrala roll ansvarar du för att forma företagets tekniska roadmap och säkra att tekniken främjar affärsmål och tar kundupplevelsen till nya höjder. Som CTO arbetar du tätt med dina kollegor i ledningsgruppen för att säkerställa att tekniska satsningar stödjer både dagens behov och framtidens tillväxt.

Ansvarsområden:

  • Driva och utveckla företagets e-handelsstrategi i linje med affärsmålen
  • Implementera tekniska initiativ som stärker affärsvärde och kundupplevelse
  • Hantera och utveckla relationer med strategiska tekniska partners och leverantörer 
  • Ansvara för teknikbudgeten och säkerställa kostnadseffektiva lösningar
  • Leda och utveckla ett tekniskt team med fokus på samarbete, innovation och branschledande lösningar
  • Säkerställa att tekniken uppfyller krav för riskhantering och it-säkerhet inom e-commerce

Erfarenhet:

  • Gedigen erfarenhet av teknisk ledning inom e-commerce, gärna som CTO eller liknande
  • Erfarenhet av att utveckla och implementera strategier för e-handel
  • Förmåga att leda, inspirera och utveckla tekniska team inom e-commerce och främja en innovativ kultur
  • Erfarenhet av budgethantering och leverantörsrelationer
  • Kunskap om riskhantering och säkerhetskrav, särskilt inom GDPR och datahantering för e-commerce
  • Förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med både tekniska och affärsmässiga intressenter
  • Entreprenöriellt driv, prestigelös och villig att arbeta hands-on
  • Erfarenhet från management consulting inom e-handel är meriterande

Vi söker dig som brinner för innovation inom e-commerce och har en naturlig förmåga att identifiera och utforska teknologiska möjligheter som driver affären framåt. Är detta du?

Relocasa är världens snabbast växande tjänst för bostadsbyten. Tjänsten, som i 20 år varit svenskarnas självklara val för byten av hyresrätter via lägenhetsbyte.se, har snabbt etablerat sig som störst aktör i Tyskland och Nederländerna. Efter en lyckad lansering i Europa väntar nya marknader. För att understödja denna globala expansion ska produkten vidareutvecklas, förfinas och anpassas för att tillgodose internationella användare, regelverk och kulturer. Du kan bli en viktig del i den framgångsresan.

Rollen

Relocasa söker en Product Designer som vill äga kundresan från start till mål. Du kommer ansvara för att driva design- och produktutvecklingen utifrån data, kundinsikter och olika marknaders behov. Du förväntas riva upp och omkasta, hitta nya vinklar och ta fram värdefulla insikter, presentera idéer och snabbt sätta dem till verket – en mycket kreativ roll där du får påverka kärnprodukten under en global expansion.

Denna roll är för dig som tycker om att ta initiativ och inte vill bli tillbakahållen av satta ramar, för dig som är hungrig på mer, ivrig att sätta din stämpel och ta ett framgångsrikt scaleup-bolag ännu längre. 

I korthet kommer du:

  • Äga hela designprocessen från A till Ö, inklusive initial research, implementering, lansering och uppföljning.
  • Ansvara för hela användarupplevelsen, från koncept, kundintervjuer och tester till färdigdesignad produkt.
  • Utveckla designstrategier och lösningar som förbättrar kundresan, baserat på användardata och feedback.
  • Arbeta nära produktchefer, utvecklingsteam och övriga intressenter för att säkerställa att designlösningar harmoniserar med produktvisionen.
  • Skapa prototyper och wireframes för att visualisera koncept och idéer, samt testa och iterera utifrån feedback och resultat.
  • Bidra till att utveckla och upprätthålla design-guidelines och standarder för att säkerställa en konsekvent användarupplevelse.
  • Vara med och forma produktens utveckling och anpassning för att möta kraven på internationella marknader.

för dig som är ivrig att sätta din stämpel och ta ett framgångsrikt scaleup-bolag ännu längre. 

Kvalifikationer

Vi söker en erfaren och senior Product Designer som är van vid att jobba med helheten av en produkt eller tjänst. Du trivs med att varva övergripande strategiskt arbete med att etablera starkare förståelse för användarna och iterera fram bättre upplevelser genom nära samarbete med övriga teamet. Vi söker dig som vill sätta dig in i affären, därtill hur produkten ska effektiviseras för att göra kundresan så optimerad som möjligt. Du är van vid att arbeta självständigt, ta initiativ, föreslå förbättringar och driva förändringar.

  • Gedigen erfarenhet som Product Designer eller liknande roll, gärna i en scale-up-miljö och produktbolag.
  • Erfarenhet av att ha arbetat med hela produktens utvecklingsprocess, från idé och research till design, lansering och vidareutveckling.
  • Stark portfölj som visar på erfarenhet av att skapa och förbättra användarcentrerade designlösningar.
  • Erfarenhet av att arbeta datadrivet, med insikter från användartester, A/B-tester, kundintervjuer, och analyser.
  • Kunskap inom verktyg som Figma, Sketch, Adobe XD, eller liknande för att skapa wireframes och prototyper.
  • Förmåga att arbeta självständigt och ta ägandeskap över projekt från start till mål.
  • Stark kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både när det gäller att presentera idéer och att samarbeta med andra teammedlemmar och intressenter.

Så, vad erbjuder Relocasa?

Du får vara med att driva en global expansion i ett framgångsrikt produktbolag, på en arbetsplats med framåtanda, där dina kunskaper värderas högt. Relocasa befinner sig i en spännande fas och du får en nyckelroll i bolagets utveckling. Här ges stort utrymme att jobba kreativt och bygga en produkt som gör nytta för tusentals människor. På Relocasa hjälper du privatpersoner lyckas med sina bostadsbyten på marknader med bostadsbrist.

Want to join the growth-journey for a leading HR-tech company? Together with Simployer we are now looking for a Head of Product for their new HRM solution.

Simployer recently acquired AlexisHR, a leading HR platform founded in Sweden, that is transforming how small and medium enterprises manage their people processes. Combining AlexisHR with the existing suite of offerings from the Simployer group, such as &frankly and Simployer Expert, allows them to offer a modern AI-empowered HR system backed by a robust and experienced team. The aim: to create a unicorn in the HR tech space. 

As Head of Product, you’ll have the unique opportunity to define, drive, and elevate Simployer’s HRM product strategy and vision.

Responsibilities:

  • Lead, mentor, and develop a high-performing product teams, fostering a culture of collaboration, innovation, and continuous improvement
  • Lead the development and execution of the product strategy and roadmap for the HRM platform, aligning it with company-wide objectives
  • Champion a customer-centric approach to product development, ensuring that all decisions are driven by a deep understanding of customer needs and behavior.
  • Continuously evaluate market trends, customer needs, emerging technologies, and the competitive landscape, assessing their potential impact on product strategy and business objectives.
  • Represent your domain in product-related discussions, partnerships, and customer engagements internally and externally.
  • Work closely with cross-functional teams, including engineering, design, marketing, sales, and analytics, to deliver high-quality products.

Who are you:

  • Proven track record of working as a Head of Product or similar, with experience leading product strategy, development, and execution in a fast-paced, b2b SaaS environment
  • Proven leadership skills and someone who can inspire, shape, and grow product teams through change
  • Deep understanding of product management best practices
  • Strong analytical and strategic thinking skills, with the ability to translate business objectives and data into actionable product initiatives
  • Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to effectively collaborate with, and influence stakeholders at all levels of the organization
  • Passion for innovation, technology, and creating exceptional user experiences that drive customer satisfaction and loyalty

About Simployer

Simployer is a “people first” company. They offer a unique combination of high-value and people-centric products, services and expertise. Simployer’s simplifying solutions are the preferred choice of more than 15,000 customers and 1,2 million users in Northern Europe. For almost four decades, they have helped their customers unleash the full potential in people, the core asset of any company. Managers who want to lead better – by inspiring, engaging and developing their employees – choose Simployer’s solutions. They are on an exciting journey where they will continue to grow their company into new markets in Northern Europe.

Customer First is a leading company in contact center software, on a mission to revolutionize customer interactions with the power of AI. Customer First was founded in 2015 and has since then been using AI to create a hypermodern platform, and now they are in an exciting growth phase, challenging the current state of customer experiences. To be a part of Customer First means you will be a part of this growth and your idea could start a revolution. 

The team at Customer First is looking heavily into new exciting technologies, to optimize processes, enhance customer engagement, and deliver exceptional service. Building smooth and more unified customer journeys is key and this is exactly what customers have been waiting for. They are a very skilled team that works closely with their customers to optimize their platform. 

Do you want to be a part of a revolutionizing journey with the customer experience in the center? Then join Customer First and be part of building something new!

About the Role

As a DevOps Engineer you’ll drive efforts to optimize cloud infrastructure environments and automate CI/CD pipelines. They place significant responsibility on your ability to be self-driven, make independent decisions, and understand the needs and perspectives of the end customers. You will also work on building long-term customer relationships, driving the entire application lifecycle, and continuously improving our solutions. 

Their infrastructure is built with K8S, Docker, AWX, Python, Go, Prometheus, Grafana, ArgoCD, GitHub Actions, Jenkins and CircleCI.

What You’ll Be Doing

  • Manage infrastructure, ensure scalability, and maintain high-performance systems.
  • Optimize processes through tools like Kubernetes (K8S), Docker, and CI/CD pipelines.
  • Work closely with clients to ensure the delivery of high-quality applications tailored to their needs.
  • Collaborate with teams to implement AI technologies that enhance customer engagement.
  • Own the entire application lifecycle from design to deployment and maintenance.

About you

  • You have experience working with DevOps and infrastructure supporting developer to do their best work, in cloud environments especially GCP.
  • Experience with modern infrastructure environments using tools such as K8S, Docker, Python, Go, Prometheus, Grafana, ArgoCD, GitHub Actions, Jenkins, CircleCi.
  • You possess great problem-solving skills and a passion for innovation.
  • Ability to work autonomously and take initiative.
  • A collaborative mindset with a desire to build long-term relationships with colleagues and clients.
  • Experience in high-paced environments, thriving in dynamic settings.

Personal Attributes

  • A passion for your work, self-motivation, and a desire to continuously improve.
  • Commitment to delivering quality results and seeing projects through to completion.

Customer First is a leading company in contact center software, on a mission to revolutionize customer interactions with the power of AI. Customer First was founded in 2015 and has since then been using AI to create a hypermodern platform, and now they are in an exciting growth phase, challenging the current state of customer experiences. To be a part of Customer First means you will be a part of this growth and your idea could start a revolution. 

The team at Customer First is looking heavily into new exciting technologies, to optimize processes, enhance customer engagement, and deliver exceptional service. Building smooth and more unified customer journeys is key and this is exactly what customers have been waiting for. They are a very skilled team that works closely with their customers to optimize their platform. 

Do you want to be a part of a revolutionizing journey with the customer experience in the center? Then join Customer First and be part of building something new!

About the Role

As a Backend Developer, your primary focus will be developing SaaS solutions for their clients. They value quality and consider the needs of both customers and end-users when creating applications they depend on. Since you are a part of the core team, everything you do will have a big impact for the platform and for the users. Therefore, you will have a high level of responsibility, so it’s important that you are self-driven, capable of making independent decisions, and understand how end-users think. You will be a part of the core team and will collaborate closely with our team, product owners, and QA to optimize and refine our processes. Additionally, you’ll be encouraged to leverage AI tools to enhance productivity and efficiency.

Key Responsibilities

  • Design, develop, and maintain scalable backend services using Node.js / Typescript.
  • Collaborate with cross-functional teams to ensure smooth integration with frontend applications and ensure the overall quality of solutions.
  • Implement CI/CD pipelines and automate processes for deployment and testing.
  • Work with relational databases such as MariaDB/SQL, MsSQL, MongoDB, and Redis to build efficient data structures and storage solutions.
  • Use profiling tools like Chrome DevTools to optimize performance and track measurable improvements.
  • Debug and troubleshoot issues using tools in both backend and Kubernetes environments.
  • Maintain and improve the existing codebase, always looking for ways to enhance performance and stability.
  • Work in an agile team with experience in UX, prototyping, and mock implementations.

About you

  • We think that you probably have 3-5 years of programming experience, with a focus on backend development.
  • You are curious about what AI can bring to customer interactions
  • Experience of coding in Node.js/Javascript/Typescript when building backend services.
  • Knowledge of databases such as MariaDB, MsSQL, MongoDB, and Redis.
  • Experience with CI/CD, automated testing, and deployment pipelines.
  • Experience Chrome DevTools and a proven track record of optimizing code for measurable performance improvements.
  • Curious, detail-oriented, and passionate about maintaining and enhancing existing codebases.

Personal Attributes

  • Passionate about backend development, self-motivated, and a strong team player.
  • Eagerness to learn and embrace new technologies, including AI tools that can boost efficiency.

Getswish befinner sig i en spännande tillväxtfas och fortsätter att insourca deras utveckling av Swish. Just nu söker de grymma backendutvecklare till sina team i Stockholm och Östersund, där fokus ligger på att leverera tjänster med hög driftsäkerhet och tillförlitlighet. På Swish värdesätter de både sina kollegor och den teknik de skapar, de är stolta över att kunna bidra till en enklare vardag och vara förstahandsvalet för vardagsbetalningar. Om du letar efter tekniska utmaningar och en dynamisk arbetsmiljö, är det här din chans att bli en del av ett fantastiskt utvecklingsteam och bidra till framtidens Swish-upplevelse! 

Vad gör en backendutvecklare på Swish: 

Du kommer tillhöra ett team som utvecklar, underhåller och ansvarar för driften av Swish. De söker en lagspelare som tar egna initiativ och kontinuerligt tar ägarskap över de lösningar man skapar. Här värdesätter de god design och tror på att monitorering av deras applikationer ger de insikter i hur de ska prioritera utvecklingen. 

Eftersom Swish har höga krav på både ny och befintlig funktionalitet, prestanda och tillförlitlighet, kommer du dagligen att ställas inför spännande tekniska utmaningar. Tillsammans med ditt team och övriga i organisationen kommer du att arbeta fram smarta och hållbara lösningar. 

Deras Tech-organisation har byggts upp över tid och de ser fram emot att du är med och bidrar, både med tekniska idéer och hur de kan arbeta ännu bättre tillsammans! 

Tjänsten inbegriper beredskapsarbete. 

Exempel på tekniker du kommer att arbeta med: 

  • Java 
  • Spring Boot 
  • Docker 
  • Kubernetes 
  • Git/Gitlab 
  • CI/CD 
  • Cloud Native 

… och andra, allt eftersom vi kontinuerligt moderniserar vår teknikstack. 

För att lyckas i rollen tror vi att du: 

  • Är resultatinriktad och en riktigt skarp kodare 
  • Alltid tänker kvalitet 
  • Är proaktiv och gärna kommer med egna idéer och förslag 
  • Gillar devops och att ta helhetsansvar för det teamet bygger 
  • Har mycket god analytisk förmåga 
  • Får energi av att arbeta tillsammans med andra i team där du lär dig av andra och de lär sig av dig 
  • Trivs med att arbeta i en liten, direktverkande organisation med snabb förändringstakt  
  • Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift 

Vad vi kan erbjuda dig? 

  • En driven, snabbfotad organisation med högt i tak 
  • Grymma kollegor som åstadkommer fantastiska saker tillsammans 
  • Frihet under ansvar 
  • En fin gemenskap över hela företaget med fokus på kultur och sociala aktiviteter – allt ifrån AW’s med föreläsningar, träning och goda fredagsfrukostar  
  • Mycket trevliga kontor i Stockholm och Östersund 

Värt att veta: 

För oss är personlig lämplighet avgörande vid rekrytering – vi anser att rätt attityd är viktigare än att ett CV helt stämmer överens med våra krav. Var vänlig notera att vi bara söker kandidater för anställning, kontakter gällande konsultuppdrag undanbedes. 

Vi ser fram emot din ansökan! 

Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss