Senior User Researcher

Bokadirekt.se Stockholm

Company

Role

Bokadirekt är ett SaaS-bolag med Sveriges största marknadsplats för tjänster inom skönhet & hälsa och genererar cirka 2 miljoner bokningar varje månad. Vi hjälper företagen som ansluter sig till Bokadirekt att hantera sin affär med bl.a. boknings- och kassasystem samt att växa sin affär med olika marknadsföringstjänster. Vår marknadsplats erbjuder en fantastisk möjlighet för bolag att marknadsföra sina tjänster till konsumenter och för konsumenter att hitta fler och fler tjänster samt att administrera sina bokningar själv. På detta sätt skapar vi en effektiv modell för konsumenter och bolag att mötas.  

Arbetsuppgifter

Som UX Researcher hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt produktteam och fokusera på att skapa insiktsdrivna lösningar för både våra anslutna kliniker och salonger (merchants) och slutanvändare.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

  • Utföra och planera djupgående UX-research för att förstå användarbehov och beteenden hos de företag (salonger) som är anslutna till Bokadirekt.
  • Genomföra och planera omfattande UX-research för att förstå konsumentbeteenden och identifiera områden för att förbättra användarupplevelsen på vår marknadsplats och i våra appar.
  • Arbeta nära med product managers (PMs) och designers för att utveckla och förbereda koncept och lösningar baserade på research och tester.
  • Genomföra användartester och analysera resultat för att kontinuerligt iterera och förbättra våra designlösningar.
  • Ta ansvar för och utveckla vår UX Research-process, skapa och upprätthålla riktlinjer och arbetsmetoder för UX Research som är enkla att applicera av övriga Designers
  • Du kommer att guida övriga PMs & Designers i vissa Research uppgifter för att vi som bolag ska kunna skala
  • Dela insikter och rekommendationer på ett lättillgängligt sätt för teamet och bidra med konkreta förslag för framtida förbättringar.
  • Ansvara för vår Merchant Panel och säkerställa att vår research speglar behoven hos de cirka 280 anslutna företagen (merchants) i olika segment och storlekar.
  • Sammanställa och koppla samman data från vårt Data & Analytics-team med dina egna forskningsinsikter för att skapa en holistisk bild av användarupplevelsen.
  • Samarbeta med marknadsföringsteamet för att definiera och profilera Bokadirekts målgrupper och deras behov.

Kvalifikationer

  • Stark passion för att analysera användardata och kundbeteenden för att skapa intuitiva, användarcentrerade lösningar.
  • Erfarenhet av UX-research, gärna från en SaaS- eller produktorienterad miljö.
  • Förmåga att genomföra både kvantitativa och kvalitativa användartester, intervjuer och enkäter.
  • God förståelse för hur man kombinerar researchinsikter med data från andra team (t.ex. Data & Analytics) för att skapa en komplett bild.
  • Erfarenhet av att arbeta nära tvärfunktionella team och bidra till utveckling av användarcentrerade produktlösningar.
  • Förmåga att kommunicera insikter på ett tydligt och lättillgängligt sätt för alla intressenter.
  • Ha vana av att planera och facilitera workshops, samt skapa och hålla presentationer för både teamet och stakeholders
  • God förmåga att skala research initiativ baserat på tid och resurs. 

Vad vi erbjuder:

  • En dynamisk arbetsmiljö med stor möjlighet att påverka användarupplevelsen på en av Sveriges största marknadsplatser.
  • Ett engagerat och kreativt team där din kompetens och idéer verkligen gör skillnad.
  • Flexibla arbetstider och möjligheter till utveckling inom företaget.

Låter det här intressant?

Skicka in din ansökan tillsammans med CV och portfolio.
Vi ser fram emot att höra från dig och ta del av hur du kan bidra till vår resa framåt!

Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss