Company
Role
Vi söker efter en nyfiken och modig teknisk projektledare som är sugen på att ta ett större ansvar för digital utveckling och systemstöd och balansera olika intressen. Du kommer att driva digitala projekt och agera direkt mot affärsansvariga. Det här är en bred roll där man kommer arbeta från ax till limpa, dvs både driva förstudier och skapa insikter för att senare driva igenom projekt med både interna och externa resurser, såklart med ansvar för planering, tidsplan och budgetar. Förutom ansvar för utvecklingsarbete så ingår även ansvar för att kontinuerligt utvärdera arbetsverktyg och system.
All utveckling sker i samarbete med externa IT leverantörer så kärnan i den här positionen är att vara en central och initiativrik projektledare. Som beställare och kravställare måste man förstå verksamhetens alla intressenter och därmed prioritera och agera i samspel med affären, kollegor och samarbetspartners. Därför är nyckeln till framgång att förstå både den egna och de olika fackförbundens verksamheter samt den enskilda medlemmens behov. Verksamhetsförståelsen kan komma från att man arbetat med utveckling av digitala kanaler och stödsystem i något annat försäkringsbolag eller liknande.
Det är viktigare att du har rätt attityd och vilja att lära dig snarare än lång erfarenhet, men vi tror att du har några års erfarenhet av att leda projekt på ett eller annat sätt. Vi söker dig som hungrig på att utvecklas och känner dig redo att ta en större roll samtidigt som du trivs att arbeta i ett mindre bolag. Vi tror att du på sikt ser dig i en ledningsgruppsroll och att denna erfarenhet kan vara ett steg på den vägen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i den här rollen behöver vi dig som är självgående, organiserad och målinriktad. Du föredrar att arbeta metodiskt och har en stark förmåga att planera och prioritera både eget och gemensamt arbete. I denna roll krävs också en utmärkt samarbetsförmåga, att man är lyhörd, pedagogisk och serviceinriktad. Du är också utvecklingsinriktad, strävar ständigt efter förbättring och utveckling, och har en positiv och möjliggörande inställning.
Grunden i Akademikerförsäkringars arbete ligger i att erbjuda medlemmar råd och säkerställa att man har rätt försäkringsskydd i relation till sin situation. Man arbetar för att ge de bästa råden på ett förtroendeingivande och pålitligt sätt. Man tror på en bra arbetsmiljö där man får vara modig och utvecklas i sin roll och som människa. Man är därför väldigt mån om att säkerställa att alla anställda delar samma grundvärderingar i ärlighet, lyhördhet och pålitlighet.
Akademikerförsäkring är en försäkringsförmedlare som erbjuder rådgivning, medlemsförsäkringar och tjänster till över 320 000 fackförbundsmedlemmar. Företaget ägs av fackförbunden Sveriges Ingenjörer, Akademikerförbundet SSR, Naturvetarna, DIK, Sveriges Arbetsterapeuter och Sveriges Farmaceuter. Organisationen är processorienterad och arbetar tillsammans, med kunden i fokus, för att lösa problem och utveckla verksamheten. I trevliga lokaler vid Fridhemsplan i Stockholm väntar 15 kollegor på dig!