Support Engineer

Futur Stockholm

Company

Role

Är du en problemlösare med erfarenhet av teknisk support och SQL? Vill du vara en del av ett nyskapat team inom IT Operations och ge teknisk support till Futurs användare i deras applikationsplattform? Då kan detta vara rollen för dig!

Futur är ett av Sveriges snabbast växande pensionsbolag tack vare deras plattform för kapital-, pensions- och livförsäkringar. De ser sin teknologi som deras viktigaste strategiska tillgång och lägger mycket av tankekraften på att vidareutveckla plattformen för att leverera enkla och flexibla pensions- och sparlösningar som möjliggör att fler människor får en tryggare och bättre framtid.

Vi vill ge fler människor en rikare och tryggare framtid”

Målet är att bygga Sveriges mest intelligenta och bästa plattform för sparande och pension. Genom att jobba tillsammans för att forma innovativa lösningar, säkra system och service i världsklass gör de livet lite lättare för människor. Deras värderingar är engagemang, enkelhet, och omtanke i sina relationer. De är runt 100 anställda, så varje medarbetare gör skillnad!

Om rollen

Vi söker nu en Support Engineer till ett nyskapat team, IT Operations. I denna roll är du viktig för att få den dagliga verksamhet att fungera genom att tillhandahålla expertsupport till Futurs användare och hantera svårare och mer utmanande frågeställningar kring FUSE, samt integrerade lösningar. Teamet jobbar med att ge support till verksamheten genom att hantera service requests och incidenter som registreras löpande. Parallellt med detta arbetar teamet med att vidareutveckla applikationsplattformen för att minska supportbehovet och snabba upp åtgärdandet av incidenter. Teamet samverkar på så sätt med alla team för att implementera och förbättra integrationer och automationslösningar. 

Applikationsplattformen består av följande komponenter:

  • Försäkringssystemet (FUSE): .NET/C#, Typescript, Angular, SQL Server.
  • Integrationskomponenter: API Gateway, SSEK-integrationer, SFTP.
  • Log- och övervakningskomponenter: ELK (Elasticsearch, Logstash, Kibana), Grafana.
  • Automationskomponenter: BatchRunner, Job Schedulers, Power Automate, PowerShell script.
  • Batch-job: Diverse olika batch-job för att stödja och optimera våra operativa processer.

Om dig

Vi söker dig som är analytisk och problemlösningsorienterad med förmåga att snabbt identifiera och åtgärda tekniska problem. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga för att effektivt kunna hjälpa användare internt och externt vid behov. Utöver detta trivs du med att självständigt och proaktivt ta initiativ och driva förbättringsprojekt.

För att lyckas i rollen tror vi att du har:

  • God erfarenhet av att arbeta med SQL och särskilt T-SQL för databashantering och optimering
  • Erfarenhet av övervakningsverktyg såsom ELK, Grafana och Azure för att säkerställa systemets tillgänglighet och prestanda
  • Kunskap om och erfarenhet av automationsverktyg som job-schedulerare, Power Automate och PowerShell script för att effektivisera arbetsflöden
  • God förståelse av Git och Microsoft Azure DevOps-verktyget för effektiv hantering av kod och distribution
  • Talar flytande svenska, då Futur är ett svenskt företag med fokus på den lokala marknaden
  • Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom finans- eller försäkringsbranschen ser vi det som en fördel, men det är inte ett krav

Om du är redo för en spännande utmaning och vill vara en del av Futurs dynamiska team, är du välkommen att ansöka rollen som Support Engineer!

Bild på Tove Albrektson Jörgensen
Tove Albrektson Jörgensen
Konsult
0709 595 094 LinkedIn
Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss